Original title:
Znalosti žáků vybraných středních zdravotnických škol o antikoncepci
Translated title:
Knowledge of students selected secondary medical schools on contraception
Authors:
Bittnerová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (advisor) ; Kovaříková, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci je řešena problematika antikoncepce od historie až po současnost. Práce se skládá ze dvou částí. První část je částí teoretickou, která se zabývá vývojem antikoncepce a jejími metodami, výhodami či nevýhodami jejího používání a s ní spojené souvislosti. Obsahem této práce je také pohlavní soustava ženy, menstruační a ovulační cyklus, pro lepší nahlédnutí do problematiky. Teoretická část je dále doplněná o zařazení antikoncepce do výuky na školách. V praktické části jsou řešeny znalosti žáků vybraných středních škol v oblasti antikoncepce. Z výsledků dotazníkového šetření je provedena analýza vybraných středních škol a je též vypracováno doporučení a návrh hodin v oblasti reprodukčního zdraví na vybraných středních zdravotnických školách.This thesis deals with the issues of contraception from history to the present day. The thesis is made of two parts. First part is theoretical and deals with development and application of contraception, i have also included pros and cons of each one. For the sake of better understanding this work contains information about reproductive organs, menstruation and ovulation cycles. First part also contains inclusion of contraception to an education at school. Awareness of contraception is dealt with in a practical part of this thesis. Practical part is in a form of survey. The results of the surface analysis of selected high schools and also a recommendation in a file do reproductive healthcare.
Keywords:
methods; past and present; risk; historie a současnost antikoncepce; metody antikoncepce; rizika antikoncepce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71864