Original title:
Marketingová koncepce spolupráce fotbalového klubu SK Slavia Praha s fanoušky
Translated title:
The marketing conception of cooperating between the Football club "Slavia Praha" and it's fans
Authors:
Kudrna, Václav ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Marketingová koncepce spolupráce fotbalového klubu SK Slavia Praha s jeho fanoušky Tato práce je zaměřená na vzájemnou spolupráci mezi fotbalovým klubem a jeho fanoušky. Vybraným klubem je tým z nejvyšší fotbalové soutěže, který patří mezi jedny z nejúspěšnějších v historii české kopané. Jedná se o klub SK Slavia Praha. Cílem této bakalářské práce je odhalit hlavní příčiny nevýrazné spolupráce a komunikace klubu s jeho fanoušky a následně navrhnout vhodné a dostupné metody či praktiky, které by vedly ke zlepšení stávající situace. Podkladem pro odhalení příčin nevýrazné spolupráce klubu a fanoušků je vedle dotazníku i monitoring médií, konzultace a neformální rozhovory se slávistickými příznivci a s trenéry mládeže SK Slavia Praha. Klíčová slova: dotazník, konzultace, komunikace, návštěvnost, výsledkyTitle: The marketing conception of cooperating between the Football club "Slavia Praha" and it's fans This thesis is focused on a mutual cooperation between a football club and its supporters. Chosen club, which belongs to one of the most successful teams throughout Czech football history, is a participant of the highest league - SK Slavia Praha. Purpose of this bachelor thesis is to unveil the main causes of the insignificant cooperation and communication between the club and its supporters and to consequently suggest the adequate methods or practices, which would lead to improving of the current situation. Indications for unveiling the causes of the insignificant club's cooperation with its fans are next to a questionnaire also a media monitoring, consultation and informal conversations with the Slavia's supporters and the youth coaches of SK Slavia Praha. Keywords: questionnaire, tuition, communication, visit rate, results
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/39075