Název:
Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hlediska didaktické interakce
Překlad názvu:
Comparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI method
Autoři:
Disman, Petr ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hledika didaktické interakce Comparation of individual and group lesson of downhill skiing by ADI method Cíl práce Porovnání didaktické interakce "učitel - žák" ve skupinové a individuální výuce sjezdového lyžování u 10 ti letých dětí na úrovni začátečníků. Metody Byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky ADI (analýza didaktické interakce). Jedná se o 9 kategorií, které vymezují formy chování učitele, formy chování žáka nebo skupiny žáků ve funkci, formy projevu učitele, postojovou aktivitu učitele a míru vyjádření věcného obsahu, druh činnosti, která je předmětem didaktické interakce a činnost žáka, skupiny či celé třídy. Výsledky Efektivita výuky sjezdového lyžování dětí při individuální výuce je jednoznačně vyšší než při výuce skupinové jak z hlediska počtu cvičení, tak i absolvovaných jízd. Při individuální výuce docházelo k větší míře korekce než u výuky skupinové, za to spoluúčast byla výrazněji zastoupena při skupinové výuce.Taktéž řečový projev byl výrazněji zastoupen při skupinové výuce. Druh činnosti celé třídy, kde je zastoupena zejména přímá recepce a učební činnost pod přímou kontrolou, jednoznačně ukazuje na výhody individuální formy výuky. Klíčová slova...Comparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI method The aim of the work Compared didactic interaction "teacher - pupil" in individual and group lessons for downhill skiing at the 10 year-old children at the beginner level. Methods It used the method of observation using standardized category system by ADI technique (analysis of didactic interactions). There are 9 categories that define molds teacher behavior, behaviors pupil or group of pupils in office, the forms of speech teacher, attitudinal teacher activity and expression of peace substance, type of activity that is subject didactic interaction and the learner, groups or the entire class. Keywords ADI, ski school, ski lessons, ski instructor Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)