Název:
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Překlad názvu:
Integrated education for pupils with special educational needs - casuistic
Autoři:
Andersová, Věra ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce tvoří kapitoly mentální retardace, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou a vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Případová studie/kazuistika 13letého chlapce s mentálním postižením, ADHD a poruchou chování demonstruje vlastní problematiku integrovaného vzdělávání v podmínkách běžné školy, resp. možnosti a meze integrovaného vzdělávání. Analýza konkrétního případu ukazuje, že integrace žáka se speciálními potřebami přímo závisí na odborných a lidských předpokladech pedagogů dané školy.This bachelor's thesis focuses on integration of pupils with learning disabilities into regular elementary schools. The theoretical part focuses on learning disability - mental retardation, ADHD - attention deficit hyperactivity disorder, and education of pupils with learning disabilities. A case study of 13-year-old boy with mental handicap, ADHD and behavioral problems demonstrates the characteristic features of the integration process in the main stream elementary school. It shows the potential as well as limits of inclusive education. Analysis of this case demonstrates the direct dependence of the successful integration on the professional as well as human qualities of teachers.
Klíčová slova:
ADHD; integrované vzdělávání; Mentální retardace; speciální vzdělávací potřeby; ADHD; integrative education; Learning disability; special educational needs