Název:
Motivace a stimulace k celoživotnímu učení ve vybrané firmě
Překlad názvu:
Motivation and stimulation for lifelong learning in selected company
Autoři:
KREBSOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je specifikace rozhodujících vlivů při motivaci a stimulaci lidských zdrojů k celoživotnímu vzdělávání. Průzkum byl proveden u 3 stavebních firem, a proto bylo cílem i zjištění, jak se k tomuto tématu přistupuje u jednotlivých firem. Z průzkumu bylo zřejmé i různé rozvrstvení odpovědí v závislosti na dosaženém vzdělání dotazovaných. V prvé části diplomové práce jsou uvedeny všeobecné informace o motivaci a stimulaci. V metodice je popsána dotazníková metoda, kterou byl průzkum proveden. Zjištěné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů. Ke každé odpovědi na otázku následuje vyhodnocení výsledků a diskuse. Pracovníci byli nejvíce motivováni vyšší mzdou. Osoby s nižším vzděláním měly menší zájem dále se vzdělávat než ostatní a pro všechny firmy platí, že by měly zplepšit svůj přístup ke vzdělávání zaměstnanců. Lidé jsou tím nejdůležitějším ve firmě a pokud není lidský potencíál využíván, zpomaluje se tím růst a snižuje konkurenceschopnost firmy.The aim of this thesis is decisive influence specification in motivation and stimulation of human resources for lifelong learning. The survey was realized in three construction companies. Therefore the aim was also detection of individual companies´ approach to this theme. Through this survey it standed to reason also various stratification of replies in dependance of the reached educational attainment of asked persons. In the first part of this thesis there is introduced the general motivation and stimulation information. In methodology there is described questionnaire method the survey was carried out. The detected results are transfered into charts and graphs. Every reply is followed by results evaluation and discussion. The best employee motivation was higher income. Persons with lower education were interested in further education less than others. And the fact is that all three companies should improve their approach to employees education. People have the first priority in company. And if the manpower is not used properly, the company growth and competitive advantage slows.
Klíčová slova:
celoživotní vzdělávání; kurz; motivace; stavební firma; stimulace; školení pracovníků; construction company; course; lifelong learning; motivation; staff training; stimulation Citace: KREBSOVÁ, Petra. Motivace a stimulace k celoživotnímu učení ve vybrané firmě. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/5787