Original title:
Analýza marketingového prostředí vybrané firmy
Translated title:
Analysis of marketing environment in the company
Authors:
KRINESOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je analýza marketingového prostředí se záměrem identifikace a určení trendů pro budoucí vývoj firmy. Vybrala jsem si firmu TVAR, výrobní družstvo Klatovy. Tato společnost vyrábí převážně nábytek pro mateřské školy. Vlastní hodnocení úrovně marketingového prostředí jsem provedla pomocí Porterova modelu, ekonomické analýzy a STEP analýzy.The main objective of my bachelor thesis is marketing environment analysis and in terms of records to assess trends for future company development. I have chosen the the company TVAR, cooperative society Klatovy. Recently the firm focuses on kindergarden furniture production. I have analysed this company marketing environment with the assistance of Porter model, STEP and economic analyse.
Keywords:
marketig; marketing environment; Porter model; STEP analyse; marketing; marketingové prostředí; Porterův model pěti sil; STEP analýza Citation: KRINESOVÁ, Michaela. Analýza marketingového prostředí vybrané firmy. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/9105