Original title:
Trendy v oblasti podnikových informačních systémů se zaměřením na CRM
Translated title:
Trends in Enterprise Information Systems with Emphasis on CRM Systems
Authors:
Barták, Miloš ; Lipková, Helena (advisor) ; Dvořák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je představení vybraných trendů v oblasti CRM informačních systémů. Úvodní část práce se věnuje řízení vztahů se zákazníky, které rozebírá z hlediska marketingu i informačních technologií. Seznamuje také čtenáře s architekturou CRM informačních systémů a s možnostmi implementace těchto řešení. Představuje rovněž vybrané dodavatele CRM systémů, kteří mají na trhu dominantní postavení. Následující část práce je pak zaměřena již na samotné trendy, které jsou u CRM informačních systémů patrné. Zejména se jedná o cloud computing, social CRM a internet věcí. Další část práce využívá praktickou formou poznatky z předcházejících kapitol. Věnuje se totiž tvorbě poptávky pro implementaci nového CRM řešení v reálné firmě ze segmentu SME. Úvod této kapitoly představuje vybranou společnost a analyzuje současný stav CRM a ICT v této firmě. Následující část pak představuje očekávané cíle implementace nového CRM řešení a rozebírá hlavní požadavky, které jsou na toto řešení kladeny. Závěr kapitoly se věnuje výběru dodavatelů, kteří budou osloveni, a hodnotícím kritériím. Výstupy z této diplomové práce pak poslouží jako podklady pro přípravu reálné poptávky po novém řešení.The intention of this master thesis is the presentation of the selected trends in CRM information systems. The opening part is aimed at management of customer relationships, which are analysed in terms of marketing and ICT technologies. This part also introduces the readers to the architecture of CRM information systems and to possible ways of implementing of these solutions. Moreover, it presents some vendors of CRM solutions that are leaders on the market. The following part is solely focused on the trends in CRM information systems. These trends are primarily related to cloud computing, social CRM and the internet of things. The next part of this thesis applies the findings from the previous chapters in a practical way. It deals with a creation of the request for a new CRM solution in an actual company from SME segment. The introduction of this chapter presents the chosen enterprise and analyses the current state of CRM and ICT in this company. The next part defines expected goals and the main requirements for a new CRM solution in the company. The conclusion of this part is focused on the choice of suitable vendors who will be asked for proposal and the evaluation criteria of the bid. The outputs of this master thesis will serve as a basis for the preparation of an actual request for proposal of a new...
Keywords:
cloud computing; CRM; customer relationship management; enterprise information systems; information system implementation; internet of things; marketing; social networks; trends; cloud computing; CRM; implementace informačního systému; internet věcí; marketing; podnikové informační systémy; sociální sítě; trendy; řízení vztahů se zákazníky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/81732