Název:
Poruchy chování u mladistvých v pedagogickém procesu
Překlad názvu:
Behavioural disorders of adolescents in the pedagogical process
Autoři:
Němečková, Vlasta ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývala problematikou poruch chování u mladistvých v pedagogickém procesu, příčinami poruch chování, jejich hodnocení a klasifikací. Jejím cílem bylo zmapovat poruchy chování, které ve velké míře narušují pedagogický proces. Posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisuje a objasňuje hlavní příčiny poruch chování, definici poruch chování, jejich hodnocení a klasifikaci. Dále se práce zabývá se syndromem ADHD, možnými příčinami a vhodnými postupy při práci s dětmi, kázní ve třídě a řízení a zvládání školní třídy. druhá část práce je empirická sonda. Jejím cílem bylo pomocí zjištěných dat . posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu.The dissertation dealt with the issue of behavioral disorders of adolescents in the learning process, the causes of behavioral disorders, their evaluation and classification. Its aim was to explore behavioral problems, which largely undermine the educational process. To assess and identify the most common types of behavior disorders, which contribute to the lack of discipline in the educational process. The work consists of two key areas. The first is a theoretical part, by processing literature sources, that describes and explains the main causes of behavioral disorders, behavioral definition, evaluation and classification. Furthermore, the work deals with the ADHD syndrome, the possible causes and the appropriate procedures when working with children, discipline in the classroom and management of the class. The second part is an empirical probe. Its aim was to use the gathered data to assess and identify the most common types of behavior disorders, which contribute to the lack of discipline in the educational process.