Original title:
Prevence sociálně patologických jevů na Základní škole
Translated title:
Prevention of socially pathological effects in Elementary school
Authors:
Vamberský, Radim ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Novotná, Jiřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na oblast prevence sociálně patologických jevů na základní škole neboť právě ona má velký vliv na dospívající mládež. Stěžejním bodem práce bylo zjištění úrovně prevence sociálně patologických jevů na jednotlivých školách. Pro srovnání byl proveden výzkum na vybraném vzorku základních škol městského a vesnického typu. Z metodologického hlediska byl použit nestandardizovaný dotazník pro pracovníky vybraných základních škol. Výzkumná část byla rozšířena o vlastní praktickou zkušenost autora při provádění prevence u žáků 1. až 9. třídy ZŠ.The thesis is focused on sphere of the prevention of socially pathological effects in elementary school because only her has a great influence on teenagers. The main point of the study was to examine the level of prevention of socially pathological effects in individual schools. For comparison was made on Forcomparison, was made an research on a chosen sample of primary schools of urban and village type. According to methodological terms, was used substandard questionnaire used for personnel of selected primary schools. The research part was expanded to include the author's own practical experience in the implementation of prevention for children from 1 to 9th class of primary school.
Keywords:
adolescent; crime; criminal liability; Criminal offence; deliquency; education; elementary school; family; inheritance; legislation; personality; prevention; school; youth; delikvence; dědičnost; kriminalita; legislativa; mladistvý; mládež; osobnost; prevence; rodina; trestní odpovědnost; Trestný čin; výchova; základní škola; škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38242