Název:
Vstup vybrané firmy na nový zahraniční trh
Překlad názvu:
The Enter of Concrete Firm at new Foreign Market
Autoři:
BEDNÁŘOVÁ, Marie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce byla zpracována pro firmu Budějovický Budvar, n. p. Cíl vymezoval požadavek zhodnocení možností a strategií vstupu firmy na zahraniční trh. Dílčím cílem bylo zpracovat informace o firmě a cílovém trhu takovým způsobem, aby bylo možno posoudit, zda je strategie, kterou podnik preferuje, vyhovující, či zda by šla provést její modifikace nebo úplná změna. Dalším dílčím cílem bylo pak případné navržení této úpravy nebo změny strategie. Cílový trh byl zhodnocen prostřednictvím analýzy Porterova modelu, STEP analýzy a analýzy atraktivity odvětví. Za pomoci SWOT analýzy provedené formou dotazníkového šetření zaměstnanců BB byly vyhodnoceny slabé a silné stránky společnosti, její příležitosti a hrozby na cílovém trhu. Z výsledků vyplynulo, že BB má všechny předpoklady k uplatnění ofenzivní podnikatelské strategie.Topic of this diploma work was: {\clqq}An entrance of chosen company to the new foreign market``. Principal aim of this work was an evaluation of possibilities and strategies for an entrance on a target market. Partial aim was information processing about a company and target market. Information had to be processed in that way to consider a favoured strategy as the most convenient or if it better to do some strategy modification. Work was drawn up in co-operation with a company Budějovický Budvar, n. p., which is engaged in production of beer. Selected market was China, where this company penetrated at the beginning of the year 2008. The perspective of a target market I surveyed with analysis: Porter{\crq}s model of five powers, STEP analysis and an analysis of attractiveness of a branch. Stability of a company and its opportunity and threats are described by SWOT analysis.
Klíčová slova:
export; strategie; SWOT analýza; vstup na zahraniční trh; zahraniční obchod; a foreign trade; an export; strategy; SWOT analysis Citace: BEDNÁŘOVÁ, Marie. Vstup vybrané firmy na nový zahraniční trh. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8989