Original title: Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: Rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze
Translated title: Parents as an Educational Policy Stakeholder: Parental Strategies of Influencing the Children's Educational Career in Prague
Authors: Pavlovská, Veronika ; Mouralová, Magdalena (advisor) ; Kohoutek, Jan (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2010
Language: cze
Abstract: Bakalářská práce "Rodiče jako aktér vzdělávací politiky: rodičovské strategie ovlivňování vzdělávací dráhy dětí v Praze" se zabývá strategiemi a rozhodnutími, které rodiče činí při výběru základních škol pro své děti. Jejím cílem je popsat a pochopit, jak rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a co stojí v pozadí jejich voleb a rozhodnutí. Konkrétně se zaměřuje na rodiče v Praze. Práce nahlíží na rodiče jako na aktéry vzdělávací politiky a zkoumá, jaké jsou jejich možnosti vzdělávací politiku ovlivnit a jak těchto možností využívají. Práce popisuje současnou podobu a cíle povinné školní docházky, její zařazení do českého vzdělávacího systému a zachycuje, jaké v současné době existují odlišnosti mezi základními školami. Druhá část práce vychází z rozhovorů s matkami dětí, které jsou právě v první třídě a analyzuje jejich názory a postoje ke škole a strategie, které při výběru školy uplatňují. V závěru analýzu je navrženo rozdělení rodičů do dvou skupin, podle jejich názorů a postojů, strategií, které volí a možností, které mají při ovlivňování svých škol.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/27467

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-489822


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2022-05-08, last modified 2022-05-08


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share