Název:
Jak děti zvládají střídavou péči?
Překlad názvu:
How do childern handle shared custody?
Autoři:
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.(in English): The aim of this thesis is to find out how shared custody influences lives of children. The theoretical part is divided into six chapters. In the first one, I focus on the issues associated with divorce. The chapter starts with the history of divorce rates in our country including present day divorce rate statistics and the description of what divorce proceedings look like and their effect on the decision making of childcare after divorce. I also talk about how children handle divorce and how it reflects on their adult life. In this context I mention certain organizations and institutions where parents and children can seek help in the time around the divorce. In chapter four, I focus on the types of childcare after divorce and compare its advantages and disadvantages. After that I examine how the media, general public, and professionals view shared custody. The theoretical part ends with a chapter on specific situations in which court can decide for shared custody. That is followed by qualitative research on how shared custody is evaluated by professionals, such as teachers, carers, pedagogical assistants, social workers, workers of advisory centre and psychologists.
Klíčová slova:
děti|domov|střídavá péče|rozvod|rodina; children|home|shared custody|divorce|family