Original title:
Výuka plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku
Translated title:
TEACHING OF BACKSTROKE SWIMMING YOUNGER SCHOOL AGE CHILDREN
Authors:
Vopálenská, Zuzana ; Pokorná, Jitka (advisor) ; Chrzanowská, Babeta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] VÝUKA PLAVECKÉHO ZPŮSOBU ZNAK DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Cíle: Hlavním cílem práce je sestavení vyučovacího postupu osvojování plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku a vytvoření digitálního videozáznamu postupových kroků resp. cvičení vhodných pro zvolenou věkovou kategorii. Demonstrátory videopořadu budou děti mladšího školního věku od 6 do 9 let. Metody: V této práci jsme v první a v druhé etapě zaměřili na shromažďování dat z literatury a jeho následné zpracování do metodické řady cvičení. Ve třetí etapě jsme využili zpracovaný scénář ke zpracování videozáznamu. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce uvádějí možný postup výuky plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy - plavání, znak, mladší školní věkTEACHING OF BACKSTROKE SWIMMING YOUNGER SCHOOL AGE CHILDREN Objectives: The main objective of this thesis is to create a digital video recording of a contemporary teaching method of backstroke swimming technique with younger school age children. A group who are from 6 to 9 years old participate in the research work. Methods: In this thesis we have in the first and second phase focused on collection datas from the literature and its other processing into a methodical series of exercises. In the third stage we used the Scenarios for video processing. Results: Findings of the thesis indicate a possible procedure for teaching backstroke swimming style with younger school age children. Keywords: didactics of physical education - swimming, backstroke, younger school age
Keywords:
backstroke; didactics of physical education - swimming; younger school age; didaktika tělesné výchovy - plavání; mladší školní věk; znak
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/36237