Original title:
Interní komunikace v Diakonii Českobratrské církve evangelické - Středisku sociální pomoci v Mostě
Translated title:
The Internal communication in Diakonie Českobratrské církve evangelické - Středisko sociální pomoci v Mostě
Authors:
Hrdinová, Jana ; Vrzáček, Petr (advisor) ; Veselá, Karla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je koncipována jako případová studie. Zabývá se tématem interní komunikace v organizaci. A to v Diakonii Českobratrské církve evangelické - Středisku sociální pomoci v Mostě. První část práce se zaměřuje na obecné zákonitosti komunikace, na její proces a jeho specifika i na konkrétní komunikační prvky, jako je zdroj, sdělení, příjemce, komunikační kanály atd. Následně práce pojednává o systému interní komunikace, o komunikaci a jejích směrech v rámci organizační struktury firmy. Závěr první části práce se pak zaměřuje na specifické formy komunikace v organizaci jako jsou porady, elektronická pošta apod. Druhá část práce shrnuje tříletý proces v Diakonii, který vycházel z diagnostiky organizace, následném stanovení oblasti interní komunikace, ve které pak došlo k zavedení opatření za účelem zvýšení efektivity komunikace. Závěr celé práce vyhodnocuje účinnost zavedených opatření v organizaci a stanovuje doporučení pro další rozvoj systému interní komunikace.This Master's Thesis was conceived as a case study. It deals with the topic of internal communiation within an organization - in this case the "Diakonie Českobratrské církve evangelické - Středisko sociální pomoci" (The Center of Social Assistance under the Czech Evangelical Church) in Most. The first part focuses on general aspects of communication, the process of communication and its specifics. It also discusses particular elements of communication, such as its source, the message, the receiver of the message, the channels of communication, etc. Furhtermore, the case study describes the system of internal communication and the routes of communication within the organizational structure. The conclusion of the first part focuses on specific forms of communication in an organization, e.g. meetings, electronic mail, and such. The second part of this Master's Thesis summarizes a three-year process in Diakonia, which derived from the organization's diagnostics and subsequent defninition of the area of its internal communication, in which several measures were taken to increase the efficiency of communication. The case study conludes with the assesment of the effectivity of the implemented measures and determines recommendations for further advancement of the system of internal communication.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84566