Název:
Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\
Překlad názvu:
Study programmes dealing with Physical Education and Sport in the region of Czech and expected occupation of their graduates\\
Autoři:
HAVEL, Rostislav Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je srovnat akreditované studijní obory zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách, z hlediska shodných i odlišných znaků ve studijních plánech a uplatnění jejich absolventů v praxi. V prvních kapitolách je uveden nástin historie vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích a stručná charakteristika vysokoškolského zákona. Stěžejní součást práce představuje část analytická a syntetická. Analytická předkládá přehled o studijních oborech zaměřených na TVS, akreditovaných na jednotlivých vysokoškolských pracovištích. V syntetické jsou pomocí srovnávací metody porovnány studijní obory z hlediska vypsaných povinných předmětů, počtů zápočtů a zkoušek a hodinové dotace. Hlavním zdrojem informací byly studijní plány vydané pro akademický rok 2007/2008 a internetové stránky jednotlivých pracovišť. Poslední část je věnována předpokládanému uplatnění absolventů. V oblasti Čech je možné studovat Bc. a Mgr. obory celkem na 8 fakultách. Jedná se celkem o 21 učitelských a 29 neučitelských studijních oborů.The aim of this bachelor paper is to compare accredited fields of study focused on physical education and sport in the Czech Republic from the viewpoint of similar and different features of study schemes and graduates{\crq} grade in practise. The first chapters outline the history of physical education teachers{\crq} training in the Czech Republic and a brief characteristic of the Higher Education Act. The synthetic and analytic parts are the central elements of the paper. The analytic part presents a summary of fields of study focused on physical education and sport, accredited at particular universities. The synthetic part contrasts, using a comparative method, the fields of study in terms of compulsory subjects, the number of credits, examinations and lessons. The main information sources were the study schemes issued for the academic year 2007/2008 and the internet sites of individual university departments. The last part of the paper is dedicated to the assumed grade of graduates in practise. In the Czech Republic is posibble to study Bc., a Mgr. fields of study branches of altogether on the 8 faculty. Is concerned altogether about 21 pedagogic and 29 unpedagogic field of study.
Klíčová slova:
absolvent; akreditace; obsah výuky; studijní obor; tělesná výchova a sport; uplatnění.; accreditation; content of lessons; field of study; grade in practise.; graduate; physical education and sport Citace: HAVEL, Rostislav. Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9508