Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků vybraných fitness center v konkurenčních podmínkách Příbrami a okolí
Translated title:
Marketing research of customer satisfaction with selected fitness centers in competitive environment of Příbram and its surroundings
Authors:
Hrachová, Johana ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků vybraných fitness center v konkurenčních podmínkách Příbrami a okolí Cíle: Cílem této práce je provést výzkum spokojenosti zákazníků vybraných konkurenčních fitness center a zjistit, se kterými aspekty nabízených služeb jsou návštěvníci nespokojeni a se kterými naopak spokojeni. Šetření má také odhalit nejdůležitější kritéria ovlivňující výběr fitness centra. Na základě výsledků výzkumu budou vytvořeny konkrétní návrhy a doporučení vedoucí ke zvýšení spokojenosti zákazníků. Metody: Pro výzkum je zvolena metoda osobního dotazování a vzorek respondentů je dostupný, jelikož jsou dotazováni jak současní, tak bývalí zákazníci zvolených fitness center, kteří jsou nejsnáze k dispozici. Sběr dat je realizován za pomoci předem připravených dotazníků a respondenti jsou oslovováni před vstupy do jednotlivých fitness center. Výsledky: Bylo zjištěno, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím výběr fitness centra je cena, následuje čistota provozovny a kvalita vybavení. Fitness centrům je navrženo zaměřit se na tyto faktory. Podle výsledků provedeného výzkumu jsou zákazníci nejvíce spokojeni s ochotou a dostupností zaměstnanců a nejméně s rezervačním systémem. Klíčová slova: osobní dotazování, spokojenost zákazníka, fitness centrum, konkurenční prostředíTitle: Marketing research of customer satisfaction with selected fitness centers in competitive environment of Příbram and its surroundings Objectives: The aim of this work is to carry out the satisfaction research of chosen competitive fitness centers and find out with which aspects are customer satisfied and with which not. Enquiry may also detect the most important criterions influencing the customer's choice of the fitness center. The particular drafts and recommendations made for increase customer satisfaction will be created according to the research outcomes. Methods: The method of personal interrogation is chosen for this research and the sample of respondents is available because the most accessible present and also past customers of chosen fitness centers are asked. Data capture is realized by prepared questionnaires and respondents are addressed in front of the entrances of the particular fitness centers. Results: It was found out that the most important factor influencing the customer's choice of fitness center is price, consecutively cleanness of the facility and quality of the equipment. Fitness centers may focus on these factors. According to the results of executed research the customers are the best satisfied with willingness and availability of the staff and the least satisfied...
Keywords:
competitive environment; customer satisfaction; fitness center; personal interrogation; fitness centrum; konkurenční prostředí; osobní dotazování; spokojenost zákazníka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44371