Název:
Vliv masových médií na politické myšlení a postoje občanů
Překlad názvu:
Influence of Mass Media on Political Thinking and Attitudes of Citizens
Autoři:
Fiala, Aleš ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o možném vlivu masových médií na politické názory a postoje občanů. Prostřednictvím zpravodajského portálu iDNES.cz poukazuje na možný vliv u části voličů. Teoretická část je zaměřena na definici masové komunikace, dále pak na klasifikaci a popis jednotlivých médií. Prostor je věnován taktéž některým teoriím účinků masmédií. Tento oddíl je uspořádán dle principu lineárního modelu komunikace. V praktické části se zabýváme obsahovou analýzou článků prezentujících ekonomickou krizi v Řecku, jež mohla mít vliv na výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Tvrzení podkládají průzkumy veřejného mínění orientující se jak na odraz řecké krize v naší zemi, tak na sledování předvolebních preferencí.Bachelor thesis disserts on possible influence of mass media on political opinions and the attitude of citizens. It refers to possible influence on some of the electors through intelligence portal iDNES.cz. Theoretical part is focused on a definition of mass communication and further to classification and description of particular media. Certain part is also devoted to some theories related to mass media effects. This section is organized according to the principle of linear communication model. In practical part, we deal with content analysis of articles presenting economic crisis in Greece, which could have influenced the results of 2010 Parliament Chamber of deputy's election in the Czech Republic. The thesis is based on public opinion research focused on both, reflection of Greek crisis in our country and monitoring of pre-election preferences.