Original title:
Společenská zodpovědnost firem v marketingu
Translated title:
Corporate social responsibility in marketing
Authors:
Karešová, Eva ; Boučková, Jana (advisor) ; Divinová, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení historie a současnosti otázky společenské odpovědnosti nadnárodních firem v marketingu. Věnuje se popsání jak CSR pozitiv, tak kritickým ohlasům na zavádění CSR. Popisuje současné spotřebitelské trendy na trhu a možnosti, jak pro otázku odpovědnosti získat i většinové zákazníky. Zdůrazňuje především trend vestavění CSR do samotného jádra podnikání a do značek samotných. Na příkladech ukazuje možnosti provádění marketingu se sociálním účelem, ze kterého může profitovat jak firma, tak i podporovaná strana. Práce nakonec i odhaluje možnosti realizace CSR a komunikace firmy o ní. Praktická část popisuje současné CSR aktivity společnosti Unilever a její misi Vitality, která je vestavěna do celého podnikání.Diploma thesis focuses on history analysis and today's CSR issues that multinational marketing corporations have to face up. It describes both CSR positives and negative responses to CSR implementation. It follows today's customer trends on markets and possibilities, how to win mainstresm customers for CSR challenges. Especially the trend of building CSR in the core business and in brands themselves is pointed out. The diploma work shows many examples of practising marketing with some social effect, from which both the company and the supported object can profit. Finally, the work describes some possibilities of CSR implementing and communicating. The practical part describes current CSR activities of Unilever company, including its Vitality mission, that is built in the whole business.
Keywords:
brand equity; brand imprint; building of CSR in the core business of company; cause related marketing; consumer trends; corporate responsible brands; Corporate social responsibility; CSR organisations; developing countries; fairtrade; marketing; multinational companies; social marketing; sustainable development; brand equity; brand imprint; cause related marketing; CSR iniciativy; dlouhodobá udržitelnost; fairtrade; marketing; nadnárodní společnosti; odpovědné značky; rozvojové státy; sociální marketing; Společenská odpovědnost firem; spotřebitelské trendy; vestavění CSR do jádra podnikání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8887