Original title:
Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo ve výtvarné výchově
Translated title:
Body of the other. The erotics as learning content in Art education
Authors:
Ondřichová, Petra ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (advisor) ; Kornatovský, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo výtvarné výchovy." má charakter průzkumné sondy. Je zaměřená na erotiku v prostředí školské instituce. Tato práce se zabývá tělem a jeho erotickými obsahy ve výtvarné kultuře. Snaží se objasnit pojem erotika. Hledá její různé přesahy do oblasti filozofie, reklamy, školy, osobního a veřejného života. Tato práce je spjata především s výukou erotického tématu a problematiky začlenění erotiky do vyučovacích hodin výtvarné výchovy. Cílem je tedy zjistit, jak jsou děti/studenti k tomuto tématu senzitivní. Celý text je doplněn autentickými výpověďmi studentů, učitelů, ale i rodičů vztahující se k tématu erotika ve škole.The thesis titled "The body of the other. The erotics as learning content in Art education." have character of an exploration probe. It focuses on erotism in environment of educational institutions. This work deals with the body and its erotic contents in art education. It seeks to clarify the concept of erotica. This work seeks various overhangs of erotica into philosophy, advertising, school, personal and public life. This thesis is linked to the teaching of erotic theme and with the issues of integration of eroticism in lessons of art education. The aim is to determine how are the children / students on this topic sensitive. All the text is supplemented by authentic testimonies of students, teachers and parents related to the topic of erotica in school.
Keywords:
art education; body; erotics; hidden curriculum; I; sex education; the other; druhý; erotika; já; sexuální výchova; skryté kurikulum; tělo; výtvarná výchova
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/56223