Original title:
Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Translated title:
Teacher beginner and Drama lessons for beginners at village school
Authors:
Fukárková, Valerie ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Marušák, Radek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.The aim of this work is to describe the proceedings of a beginning teacher and beginning drama bee at Elementary school and Kindergarden Pernink where the classwork is conducted in a form of joint classes. The general organization of the bee is built upon my teaching experience yet and specialised literature therefore the main focus will be on personality and social education, preparatory games and exercises, elements of dramatic expressions, technique of declamation , acting games and improvisation and methods and techniques used in drama education. My goal which is also the subject of this thesis is to supply elements of drama education to a heterogeneous group of children. KEYWORDS: Teacher, beginner, Drama in Education, village, school
Keywords:
beginner; Drama in Education; school; Teacher; village; dramatická výchova; Učitel; vesnická škola; začátečník
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60495