Original title:
Potenciál zooasistence v předškolní pedagogice
Translated title:
Zootherapy in pre-school education
Authors:
Bravencová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (advisor) ; Masopustová, Renata (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřená na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku v oblasti zooasistence. Zabývá se vlivem vybraných bezobratlých druhů živočichů (oblovka žravá a rezavá, rak mramorový, strašilka australská) na osobnost dítěte předškolního věku v předškolním (MŠ) a zdravotnickém zařízení. Metodou výzkumu je zúčastěné pozorování, pedagogický experiment, který je prováděn formou návštěvního programu. Práce dokazuje, jak nezbytný a důležitý je pro dítě předškolního věku kontakt se zvířaty, a to nejen s těmi vyššími druhy.This thesis is focused on the topic of interaction between animal and child in the pre-school age in zootherapy department. It considers the influence of selected invertebrate species (Achatina fulica and immaculata, marble crayfish, australian phasmatodea) on the personality of the child in pre-school age together in the kindergarten and in medical devices. Method of research is interested observation, pedagogical experiment, which is implemented by visiting programme. The thesis shows how necessary and important for pre-school age children is contact with animals, not only with the higher species.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/27958