Název:
Analýza konkurence a potřeb zákazníků ve vztahu k tvorbě podnikatelského záměru
Překlad názvu:
Competition and customer's needs analysis in relation to the creation of a business plan
Autoři:
PETRLE, Milan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Význam malého a středního podnikání je opravdu důležitý. Malé a střední popdnikání vytváří pracovní pozice a konkurenční prostředí. V těchto dnech jsou ale tito podnikatelé ve velmi svízelné situaci. Trend globalizace ničí malé a střední podnikatele, kteří nedosahují patřičného obratu a dostatečného zisku. V této bakalářské práci bylo hlavním tématem vytvoření podnikatelského záměru pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Analýza konkurence a zákazníků byla velmi důležitá při tvorbě záměru. Největší konkurence hrozí ze strany nadnárodní společnosti JYSK, která hodlá vstoupit na tamější trh s nábytkem. Tento podnikatelský záměr je vytvořen pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Tento podnikatel má vlastní prodejnu nábytku, ve které prodává velký sortiment nábytku a doplňků. V současné době chce založit truhlářskou firmu, kde bude zaměstnávat dva zaměstnance, jednoho truhláře a jednoho pomocného dělníka. Truhlářství bude vyrábět nábytek jednak v malosériově a tak i na zakázku. Tyto produkty se poté budou prodávat v podnikatelově prodejně nábytku. Zbyněk Zlesák bude financovat tento záměr převážně z vlastních zdrojů. V případě schválení programu podpory ROZVOJ Evropskou komisí a následné vyhlášení výzvy k tomuto programu, má podnikatel možnost podat žádost o dotaci k ČMZRB. V případě poskytnutí dotace, je připraven ji použít na nákup strojů a vybavení. Tento plán pomůže podnikateli uvědomit si souvislosti a aspekty, které by při svých rozhodnutích a činech při zakládání podniku nemusel uvědomit. The significancy of a small and medium enterprise is really important. Small and medium enterprise creates working stations and competitive enviroment. In these days are these enterpriseurs in impasse situation. The tendency of globalization destroys small and medium enterpriseurs, because they cannot create good earnings and sufficient profit. The purpose of my bachalor work was creation of bussiness plan for enterpriseur Zbyněk Zlesák. Competition and customers analysis was very important in this work. The biggest competition is from the side of multinational company calls JYSK, who wants to enter to the local market of furniture. This business plan is created for enterpriseur Zbyněk Zlesák. Enterpriseur owns furniture salesroom, where sells furniture sortiment and furniture components. Now he wants to establish the joiner workshop, where will be employed two workers {--} one joiner and one labourer. The joiner workshop will produce short-run production and job-order manifacture of furniture products, which will sell in the enterpriseur´s salesroom. Zbyněk Zlesák will finance this bussiness plan mainly from own savings. In the case that European committee will certify support program ROZVOJ, enterpriseur wants to file for grant in ČMZRB. When making first decisions and acts of a bussiness start-up, this bussiness plan will help enterpriseur to realize aspects and links.
Klíčová slova:
analýza konkurence a zákazníků; dotace; globalizace; Malé a střední podnikání; nadnárodní společnost; podnikatel; podnikatelský záměr; program podpory ROZVOJ; truhlářství; zisk; bussiness plan; competition and customer's analysis; enterpriseur; globalization; grant; joiner workshop; market; multinational company; profit; Small and medium enterprise; support program ROZVOJ Citace: PETRLE, Milan. Analýza konkurence a potřeb zákazníků ve vztahu k tvorbě podnikatelského záměru. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8822