Original title:
Kampaň Dior J'adore v letech 2000-2010
Translated title:
The Dior J'adore campaign in 2000-2010
Authors:
Podzimková, Linda ; Hejlová, Denisa (advisor) ; Dolanský, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Kampaň Dior J'adore v letech 2000-2010" se zabývá marketingovou komunikací parfému Dior J'adore ve vymezeném časovém období. Vizuály a spoty kampaně jsou analyzovány z různých hledisek, např. marketingu luxusního zboží, principu kulturálního brandingu, psychologie barev či obrazového vnímání. Odkrývá zřejmé i latentní obsahy a významy, jejichž prostřednictvím se parfém snaží na trhu zaujmout dobrou pozici, odlišit se a uspět. Vystihuje, v čem je kampaň typická pro danou kategorii zboží a v čem naopak atypická. Práce popisuje, jakým způsobem je možné pojmout marketingovou komunikaci moderně a zároveň nezapomenout na tradiční a historické hodnoty celé společnosti a značky Dior.Bachelor's thesis "The Dior J'adore campaign in 2000-2010" deals with marketing communication of Dior J'adore perfume during specified period of time. Visuals and TV spots are analyzed from different points of view such as luxury goods marketing, principles of cultural branding, psychology of colours or visual perception. The thesis reveals content and meaning aspects of the communication which are evident as well as latent ones through which the perfume intends to achieve good market position, success and differentiation from competitors. Elements of the campaign, both typical and atypical for this category of luxury goods, are listed. Thesis describes a possible way to communicate the product in modern way and not to forget traditional and historical values of the whole company and the Dior brand at the same time.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/29035