Název:
Motivace učitelky MŠ z hlediska motivačních teorií
Překlad názvu:
Motivation from kindergarten teache´s point of view
Autoři:
DUTKOVÁ, Pavlína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o reflexi a sebereflexi motivace učitelek MŠ. Motivaci z hlediska motivačních technik hodnotí učitelky, vedoucí pracovnice i ředitelky mateřských škol. K porovnávání motivace z hlediska motivačních technik byl použit vlastní dotazník, zaměřený na Maslowovu teorii hierarchie potřeb, McGregorovu teorii XY a Herzbergerovu duální teorii, který pomáhá rozpoznat, zda jsou uspokojovány lidské potřeby. Práce porovnává zjištěné výsledky dotazníku a posuzuje správné použití motivačních technik. The thesis deals with analysis of reflection and self reflection of motivation of kindergarten teachers. Motivation from the point of view of selected motivation techniques is evaluated by kindergarten teachers, managers and headteachers. To compare motivation techniques, the author set up and used her own questionnaire, focusing on Maslow´s Hierarchy of Needs, McGregor´s Theory X-Y and Herzberg´s Dual Factor Theory, which helps us determine if human needs are satisfied. The thesis gives a comparison of the data collected by the results of the survey and evaluates the proper employment of above mentioned motivation techniques.
Klíčová slova:
Herzbergerova duální teorie; Maslowova teorie hierarchie potřeb; McGregorova teorie X-Y; motivace; Herzberg´s Dual Factor Theory; Maslow´s Hierarchy of Needs; McGregor´s Theory X-Y; motivation Citace: DUTKOVÁ, Pavlína. Motivace učitelky MŠ z hlediska motivačních teorií. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12056