Original title:
Kooperativní učení a výsledky žáků
Translated title:
Cooperative learning and the Results of Pupils
Authors:
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (advisor) ; Tvrzová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The aim of this theoretical-empirical thesis was to examine the principles of cooperative teaching while working on business letters within the lessons of Commercial-legal Correspondence at secondary school. The main objective of the research was to compare student's results - students' marking in two groups of students following the different types of educational methods: cooperation and non-cooperation. The students in both groups were acquainted with given criteria of assessment and final analysis of their work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
attitudes; classroom interaction; communication; competences; cooperation; cooperative learning; Evaluation and assessment; evaluation in cooperative learning; knowledge; school evaluation; self-evaluation; skills; social relationships; types of evaluation; dovednosti; Hodnocení; hodnocení v kooperativním učení; kompetence; komunikace; kooperativní učení; organizační formy vyučování; postoje; sebehodnocení; sociální vztahy; spolupráce; typy hodnocení; vědomosti; školní hodnocení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60066