Název:
Rozvoj prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické výchovy
Překlad názvu:
Pre-School Children Social Positive Behaviour Development by means of Dramatic Education
Autoři:
BARBORKOVÁ, Alena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předškolní věk je doba, kdy dítě získává základní zkušenosti o životě a do života, kdy se socializuje v rámci rodiny, mateřské školy a okolního světa. Učí se sociálním rolím, začíná zvnitřňovat základní oblasti sociálních norem a hodnot, rozvíjí své prosociální chování a zažívá své první interakce v interpersonální oblasti. Následující text by mohl inspirovat učitelky mateřských škol k efektivnímu působení ve prospěch sociálního rozvoje dítěte prostřednictvím tvořivé dramatiky a dramatické výchovy. Předmětem výzkumu jsou nejfrekventovanější činnosti rozvoje interpersonální oblasti obsahu předškolního vzdělávání. Jeho smyslem je zjistit, zda dramatické činnosti a techniky patří mezi nejoblíbenější prostředky rozvoje prosociálních dovedností. V praktické části je nabízena řada her, rozdělených podle výchovně vzdělávacích oblastí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, které mohou sloužit jako nabídka pro práci s dětmi v mateřské škole v oblasti sociálního rozvoje.The pre-school age is a period of time, when a child gains a basic experience about life and for life. He or she is being socialized in his family, kindergarden and surrounding world. He learns a lot about the social roles, starts to identify the basic areas of social norms and values, develops his pro- social behaviour and experiencies. He builds his first interactions in the inter- personál area as well. The following text is aiming to inspire the kindergarden teachers in order to influence them in a very effective way on behalf of a social development of a child by means of creative drama and drama education. The subjects of this research are the most frequent activities of the interpersonal advancement area of the pre-school educational content. Its goal is to find out , whether the drama activities and techniques belong aminy the most favorite means of the pro-social skills development. In the practical part, there is offered a number of games differentiated according to educational areas of the Frame Educational Programme for pre-school education, which may be used as a chance for working with children in the kindergarden in the area of social development. Citace: BARBORKOVÁ, Alena. Rozvoj prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické výchovy. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9464