Original title:
Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka
Translated title:
Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human
Authors:
Bártlová, Pavla ; Vančata, Václav (advisor) ; Pavlasová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.The thesis "Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human" is largely empirical work. The aim was to determine the didactis and the difficulty of textbooks which are available in the Czech Republic for the 8th grade of elementary school. The work is complemented with research of using the textbooks in primary schools and lower grammar school in Trebic. The used methods were 2 analysis, according to the specific criteria and own questionnaire for teachers of the subject. Analysis of textbooks is based on the methodology of Prof. Průcha a Doc. Hrabí. Keywords: textbooks, biology, human biology, equipment, level of difficulty, analysis, Trebic .
Keywords:
analysis; biology; equipment; human biology; level of difficulty; textbooks; Trebic; analýza; biologie člověka; míra obtížnosti; přírodopis; Třebíč; učebnice; vybavenost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/68083