Název:
Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících a dospělých osob s mentálním postižením
Překlad názvu:
Educational and Employment Opportunities for Adolescents and Adults with Mental Disabilities
Autoři:
Kubištová, Tereza ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci nazvané "Vzdelávací a zamestnanecké perspektivy dospívajících a dospelých osob s mentálním postižením" se venuji sílícímu celospolecenskému zájmu o práva osob nejen s mentálním postižením, který se promítá i do ceské legislativy. Vycházím proto z mezinárodních dokumentu týkajících se práv osob s postižením, z nichž nekteré byly prijaty i Ceskou republikou. Dále zminuji jednotlivé zákony upravující oblast vzdelávání a zamestnávání. Odborný text je doplnen tremi rozhovory s osobami, kterých se dané téma nejakým zpusobem dotýká a mou osobní zkušeností pracovního asistenta v programu podporovaného zamestnávání. Cílem mé práce je zduraznit význam práv osob s mentálním postižením, jejich prosazování a uplatnování v bežném živote tak, aby každý jedinec, jako soucást širšího spolecenství ci komunity, mohl prožít kvalitní a smysluplný život.I dedicated my diploma work called "Perspectives in education and employment of mental disabled people" to rising interest of the whole society in the rights of not only mental disabled people, which is demonstrating in the Czech legislature as well. I come out from international documents about rights of disabled people, some of them were accepted by the Czech Republic. I also mention the main laws about education and employment of disabled people. The text is complemented with three interviews with people involved in this topic and my own experience of personal assistant in supported employment. The main objective of my diploma work is to point out the importace of rights of disabled people, their advancing and applying in common life to let each individual live a good quality and meaningful life at the background of the wider community.