Název:
Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Překlad názvu:
Evaluation of didactic aspects of selected school textbooks
Autoři:
Pelouchová, Renáta ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.The thesis entitled "Evaluation of didactic aspects of selected school textbooks" focuses on analysis, evaluation, comparison of didactic completeness, and text difficulty of selected biology textbooks. Beside of analyses of these evaluation criteria, the compliance of textbooks with Framework Educational Programme was proved. Furthermore, a survey among biology teachers was conducted to monitor the range of used textbooks on elementary schools and using of innovative technologies, such as electronic textbooks, in the educational process.
Klíčová slova:
didaktická vybavenost; didaktický aspekt; obtížnost textu; učebnice; didactic aspect; didactic completness; text difficulty; textbooks