Original title:
Komunikace firemních nadací v České republice
Translated title:
Communication of corporate foundations in the Czech Republic
Authors:
Ortová, Nina ; Obluk, Ondřej (advisor) ; Zezulková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Jméno, příjmení: Nina Ortová Název diplomové práce: Communication of corporate foundations in the Czech Republic Rok: 2017 Abstract The thesis deals with the issues and evaluation of use of marketing communication in corporate foundations and endowment funds in the Czech Republic. In theory part, it offers a brief overview of what tools of communication are being used in non-profit sector and what the new trends in marketing communication are. The theory part also look into moral aspects of existence of corporate foundations and their establishment under their umbrella corporation. The part of practical application reveals what specific tools of marketing communication corporate foundations use to promote themselves internally and externally and how efficient their communication is. It also maps the general brand awareness of the corporate foundations in the Czech Republic in relation to classic non-profit organizations. An inseparable part of this thesis is an insight into operation of corporate foundations through representatives of significant corporate foundations in the Czech Republic. The thesis also reveals whether the umbrella corporations only make use of their corporate foundations just in order to promote themselves or whether there really is a charitable background. Lastly, the thesis comprises...Jméno, příjmení: Nina Ortová Název diplomové práce: Communication of corporate foundations in the Czech Republic Rok: 2017 Abstrakt Práce se zabývá problematikou a zhodnocením využití marketingové komunikace firemních nadací a nadačních fondů v České republice. V teoretické části nabízí přehled toho, jaké nástroje komunikace se v neziskovém sektoru využívají i jaké jsou v nich nejnovější trendy. Teoretická část zkoumá také morální aspekty existence firemních nadací a jejich vzniku pod mateřskou firmou. V praktické části práce odhaluje, jaké nástroje firemní nadace k interní i externí komunikaci využívají a s jakou efektivitou komunikace se potýkají. Zároveň mapuje povědomí o firemních nadacích v České republice vzhledem k ostatním neziskovým subjektům. Neodmyslitelnou částí této bakalářské práce je také náhled do chodu firemních nadací skrze zástupce významných firemních nadací. Práce též zjišťuje, zda mateřské organizace využívají existence vlastních neziskových organizací pouze k vlastnímu prospěchu či zda je za jejich založením skutečně charitativní úmysl. V neposlední řadě práce obsahuje kvalitativní zhodnocení komunikace deseti firemních nadací, které se v kvantitativním výzkumu na reprezentativním vzorku profilovaly jako nejvýznamnější. Prostřednictvím tohoto zhodnocení práce nabízí žebříček...
Keywords:
corporate foundation; corporate philanthropy; marketing; marketing communication; non-profit organizations; non-profit sector; firemní filantropie; firemní nadace; marketing; marketingová komunikace; neziskové organizace; neziskový sektor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86090