Original title:
Strategie budování značky vyrábějící surfová prkna
Translated title:
Development strategy for the brand manufacturing surfboards
Authors:
Veselka, Dominik ; Voráček, Josef (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Strategie budování značky vyrábějící surfová prkna Cíle: Cílem této bakalářské práce je vyhledání "bílého místa" na trhu se surfovými prkny a vytvoření produktu, respektive značky, která by toto místo mohla zaplnit. Dalším úkolem práce je realizování strategických kroků řízení a budování značky. Tyto kroky budou vedeny od samotného počátku vytvoření produktu a značky, přes budování hodnoty a image této značky pomocí vhodně zvolených prvků značky až po další rozvoj značky a inovační aktivity Metody: Tato práce analyzuje sekundární data získaná z výsledků průzkumů trhu provedených v oblasti průmyslu výroby surfových prken během roku 2017 a 2018. Získaná data byla dále zpracována pro analýzu konkurence a vytvoření poziční mapy. Pomocí těchto metod byla stanovena pozice nové značky na trhu surfových prken. Výsledky: Podařilo se objevit prázdné místo na trhu, které je pokryté poptávkou a není zde realizována nabídka. Toto místo bylo vyplněno novým produktem, jehož vlastnosti byly určeny na základě analýzy konkurence a konstrukci poziční mapy. Byla stanovena strategie budování hodnoty a image značky, vybrány nejdůležitější prvky značky, vytvořena podznačka podporující image a uvedená další možnost rozvoje značky. Klíčová slova: strategie budování značky, značka, založení značky, poziční mapa ,...Title: Development strategy for the brand manufacturing surfboards Objectives: The aim of this bachelor thesis is to find out a "white spot" on the surfboard market and create a product and brand to fill this area. Another task is to apply strategic brand management steps. These steps will be guided from the very beginning of product and brand development through building the brand equity and its image. Then the study will choose appropriately brand elements and the brand building will continue up to brand next development and innovative activity. Methods: This paper analyzes the secondary data obtained from the results of market surveys conducted in the field of surfboard industry during 2017 and 2018. The data obtained were further processed for market competition analysis and creation of a positional map. Using these methods helped to find out and establish the position of the new brand in the surfboard market. Results: The paper has discovered an empty space on the market covered by demand and with no supply made. This place was complemented by a new product. The features of the product were determined on the basis of competition analysis and construction of the positional map. There were made strategies for the brand equity and brand image development. The paper selected the most important...
Keywords:
brand; brand development strategy; brand establishment; positional map; surfboard; surfing; poziční mapa; strategie budování značky; surfing; surfové prkno; založení značky; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/96350