Original title:
Specifické propagační formy v cestovním ruchu se zaměřením na lyžařské zájezdy
Translated title:
Specific forms of the promotions in tourist trade with a focus on skiing tours
Authors:
Sáblíková, Lucie ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Specifické propagační formy v cestovním ruchu se zaměřením na lyžařské zájezdy Cíle práce: Cílem práce bude zjištění aktuálního stavu využívání propagačních forem v prostředí českého trhu s oblíbenými lyžařskými zájezdy. Metoda: V práci jsem využila metody interview a dotazník, pro vyhodnocení popisnou a komparativní analýzu. Výsledky: Průzkum ukázal, že CK sledují trendy a snaží se přizpůsobit strukturou nabídky i propagace. Nejčastěji využívanou formou je reklama společně s podporou prodeje. Mnohé CK jsou však omezeny nedostatkem financí, což by chtěly v budoucnu změnit. Klíčová slova: Propagace, reklama, cestovní ruch, cestovní kancelář, lyžařský zájezd.(English version): Title: Speci:fic forms ofpromotion in tourist trade with a focus on skiing tours Goals: The goal of the dissertation is to review the current situation in using promotion forms on the Czech market with skiing tours Method: I used following methods: interview, questionnaire, descriptive and comparative analysis Results: The research revealed that the travel agencies follow recent trends and try to adapt the structure oftheir supply as well as oftheir promotion. The most frequent form ofpromotion is advertising together with sales promotions. However, many travel agencies are limited by the lack offinances. In the future they would like to change the situation in this respect. Keywords: Promotion, advertising, tourism, travel agency, skiing trip
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/960