Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Reflektivní schopnosti praktikantů pedagogické fakulty oboru angličtina během oborové pedagogické praxe: Případová studie
Original title:
Reflektivní schopnosti praktikantů pedagogické fakulty oboru angličtina během oborové pedagogické praxe: Případová studie
Translated title:
Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Authors:
Taušková, Martina ; Žďárek, Karel (advisor) ; Uličná, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis examines the reflection skills of student English teachers at the Faculty of Education at Charles University in Prague during their teaching practice. The theoretical part introduces the reflective teaching model and looks into the phenomena of the teacher as reflective practitioner. The empirical part deals with the trainee teacher's reflection and methods, topics, depth and frequency. A significant part of the research also examines the influence of university employees (teacher mentors, supervisors, methodologists) as incentive supporters of the students' professional development regarding reflection. Key words: reflection, reflective cycle, reflective practitioner, trainee teacher, teaching practice, teacher mentor, supervisor, teacher educationTato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání učitelů a vysvětluje pojem učitele jako reflektivního praktika. Empirická část se zabývá reflexí praktikantů, jejich metodami, tématy, hloubkou a frekvencí. Značná část výzkumu také zkoumá vliv zaměstnanců univerzity (fakultních učitelů, hospitujících učitelů, metodiků) pro podporu reflexe a tím i profesního růstu praktikantů. Klíčová slova: reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelů
Keywords:
reflection; reflective cycle; reflective practitioner; supervisor; teacher education; teacher mentor; teaching practice; trainee teacher; fakultní učitel; hospitující; oborová pedagogická praxe; praktikant; proces reflexe; reflektivní praktik; reflexe; vzdělávání učitelů
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71342