Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interference in Use of English Perfect Tenses by Czech Students of German
Taušková, Martina ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
This thesis focuses on the influence of knowledge of the German language on use of English perfect tenses. It is based on the research, in which university students of English took part. The research does not prove that students who speak German (including students who do not study German as their major at university) achieve better results than others but it shows that among German speaking respondents, there is a direct proportion between the length of learning German and the amount of correct answers. The research shows that students who study both English and German as their major, scored significantly higher.
Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Taušková, Martina ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání učitelů a vysvětluje pojem učitele jako reflektivního praktika. Empirická část se zabývá reflexí praktikantů, jejich metodami, tématy, hloubkou a frekvencí. Značná část výzkumu také zkoumá vliv zaměstnanců univerzity (fakultních učitelů, hospitujících učitelů, metodiků) pro podporu reflexe a tím i profesního růstu praktikantů. Klíčová slova: reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelů
Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Taušková, Martina ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání učitelů a vysvětluje pojem učitele jako reflektivního praktika. Empirická část se zabývá reflexí praktikantů, jejich metodami, tématy, hloubkou a frekvencí. Značná část výzkumu také zkoumá vliv zaměstnanců univerzity (fakultních učitelů, hospitujících učitelů, metodiků) pro podporu reflexe a tím i profesního růstu praktikantů. Klíčová slova: reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelů
Interference in Use of English Perfect Tenses by Czech Students of German
Taušková, Martina ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
This thesis focuses on the influence of knowledge of the German language on use of English perfect tenses. It is based on the research, in which university students of English took part. The research does not prove that students who speak German (including students who do not study German as their major at university) achieve better results than others but it shows that among German speaking respondents, there is a direct proportion between the length of learning German and the amount of correct answers. The research shows that students who study both English and German as their major, scored significantly higher.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.