Název:
Pracovní výchova, její význam a realizace při vzdělávání žáků s mentálním postižením
Překlad názvu:
Domestic Science, its importance and its provision in education of mentally - handicapped children
Autoři:
HOTAŘOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Pracovní výchova plní u dětí s mentální retardací velmi důležitou úlohu. Díky pracovní výchově u dětí dochází k zlepšení motoriky, rozvíjí se řeč, myšlení, fantazie, senzibilita a tvořivost. Díky přínosům pracovní výchovy má jedinec vyšší šanci uplatnit se na trhu práce. Pomůže mu také k lepšímu osamostatnění v životě. Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat podmínky pro realizaci pracovní výchovy na základních školách praktických a na základních školách speciálních. Při výzkumu jsem použila metody dotazníku a řízeného rozhovoru s vyučujícími pracovního vyučování a výtvarné výchovy a s řediteli škol. Zjišťovala jsem materiální vybavení školy určené na pracovní výchovu, hodnotila jsem výukové prostory školy a náplň pracovní výchovy. Na základě převahy kladného hodnocení výše zmíněných kritérií se potvrdila má hypotéza {\clqq}Realizace pracovní výchovy na základních školách speciálních a na základních školách praktických odpovídá speciálním vzdělávacím potřebám dětí navštěvujících tyto školy{\crqq}. Domestic Science fulfils a most important role for mentally-handicapped children. Thanks to Domestic Science, children{\crq}s motor activity, speech, thinking, sensitivity, imagination and creativity improves considerably. It can help them to gain individual independence and increases the possibility of future employment. The goal of this study is to evaluate the conditions necessary for the provision of the Domestic Science in schools for mentally-handicapped children. In order to achieve this, a series of interviews has been undertaken with school directors as well as questionnaires with Domestic Science teachers. Analysis of school equipment for Domestic Science as well as course contents for the subject has taken place, resulting in a positive reaction from those interviewed.
Klíčová slova:
mentalni postizeni deti; motorika; pracovni vychova; profesni uplatneni.; sobestacnost; Domestic Science; individual independence; mentally-handicapped children; motor activity; possibility of future employment. Citace: HOTAŘOVÁ, Jana. Pracovní výchova, její význam a realizace při vzdělávání žáků s mentálním postižením. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/7026