Original title:
Marketingový výzkum hodnoty značky Puma
Translated title:
Marketing research of value of the brand Puma
Authors:
Lhota, Filip ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Má bakalářská práce se týká problematiky identifikace hodnoty značky Puma na území České republiky. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak je značka Puma vnímaná v české populaci, její známost a spokojenost zákazníků s jejím sortimentem. Získáváním poznatků, informací a definování pojmů v oblasti marketingového výzkumu, hodnoty značky a propagace se budu zabývat v teoretické části. V praktické části se budu zaobírat sběrem potřebných dat, informací a následnému zpracování dat do konkrétních výsledků. Techniky, které použiji ve své práci, budou elektronické dotazování a interview. Klíčová slova: značka, propagace, sponzorování, marketingový výzkumMy thesis introduces a problem of value identification concerning the brand Puma in the Czech Republic. The main objective of this thesis is to find out how is Puma perceived by the Czech population as well as how satisfied and familiar is the Czech population with its products. The theoretical part of the thesis will deal with obtaining information and defining terms in field of marketing research, brand value and propagation. The practical part will include data collection and its processing, which will enable this research to present concrete results. The techniques I will use are electronic questionnaire and depth interview. Keywords: brand, promotion, sponsorship, marketing research
Keywords:
brand; marketing research; promotion; sponsorship; marketingový výzkum; propagace; sponzorování; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/39091