Original title:
Image značky Adidas
Translated title:
Image of the brand Adidas
Authors:
Smažil, Pavel ; Procházka, Jan (advisor) ; Kaňka, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Moje bakalářská práce se zabývá názorem dnešní mládeže na hodnotu a image značky Adidas. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak jsou výrobky značky Adidas vnímány sportujícími žáky základních škol, jak tuto značku znají a jak jsou spokojeni s jejím sortimentem. Získáváním poznatků, informací a definováním pojmů v oblasti marketingového výzkumu hodnoty značky a propagace se zabývám v teoretické části. V praktické části se budu zaobírat sběrem potřebných dat, informací a následným zpracováním získaných dat do konkrétních výsledků. Ve své práci použiji techniku písemného dotazování. Klíčová slova: značka, image značky, propagace, Adidas, marketingový výzkumThe Abstract My bachelor's thesis deals with opinions of today's young people about the value and image of the Adidas brand. The main aim of this work is to find out the percieving of the Adidas brand by the sport practising pupils of basic schools. If the youth know the brand and how they are satisfied with its assortment. I am handling the gaining of knowledge, information and defining concepts in the sphere of the marketing research of the brand's values and also the publicity in the theoretical part. In the practical part I am collecting the necessary data and information in order to get specific and concrete results . In my thesis I am using a technique of written questioning. Keywords: brand, the brand image, publicity, Adidas, marketing research
Keywords:
Adidas; brand; marketing research; publicity; the brand image; Adidas; image značky; marketingový výzkum; propagace; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46406