Original title:
Mladí lidé v suburbiu: případová studie obce Zvole
Translated title:
Young people in the suburb: the case study of Zvole
Authors:
Dušek, Petr ; Špačková, Petra (advisor) ; Dvořáková, Nina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Mladí lidé v suburbiu: případová studie obce Zvole Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá dopady procesu rezidenční suburbanizace na změny v prostorové mobilitě a strukturu činností v každodenním životě mladých lidí. Cílem práce je také zhodnotit charakter některých aspektů sociálního prostředí, např. charakter vzájemných vztahů původních a nově příchozích obyvatel. Přestěhování do suburbánní oblasti mělo za následek nutnost časté dojížďky do Prahy do škol a za službami. Z výzkumu vyplynulo, že mladí lidé jsou ve svém denním pohybu limitováni veřejnou dopravou. K sociálnímu kontaktu nově příchozích a původních obyvatel dochází v omezené míře, lze však v této oblasti předpokládat pozitivní vývoj. Klíčová slova: suburbanizace, mladí lidé, prostorová mobilita, každodenní životYoung people in the suburb: the case study of Zvole Abstract This thesis deals with the impact of the process of residential suburbanization on changes in mobility and spatial structure of daily activities of young people. The aim is to assess the nature of some aspects of the social environment, such as character of interactions between original inhabitants and newcomers. The move to the suburban areas resulted in the need for frequent commuting to Prague to schools and services. The research showed that young people are limited by the public transport in their daily movement. The social interactions of the newcomers and the indigenous people are limited, however, it is possible to anticipate their positive development. Keywords: suburbanization, young people, spatial mobility, everyday life
Keywords:
everyday life; spatial mobility; suburbanization; young people; každodenní život; mladí lidé; prostorová mobilita; suburbanizace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/39635