Název:
Barevnost faktury v klavírní tvorbě se zaměřením na Paletu Jiřího Vřešťála
Překlad názvu:
The color texture of the piano sound and its usage in Jiří Vřešťál´s Palette
Autoři:
HAVLÍČKOVÁ, Eliška Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace Barevnost klavírního zvuku je pojem velice široký. Skrývá v sobě množství různých aspektů, které se vzájemně doplňují a prolínají. Nejdůležitější aspekty jsem se pokusila shrnout v teoretické části v kapitolách: Vyjadřovací prostředky hudby zabývající se psychologickým účinkem jednotlivých složek hudební řeči, Barevnost klavírního tónu se zaměřením na úlohu interpreta, tvoření tónu, specifika klavírního tónu i technické možnosti nástroje. Kapitola Barevnost faktury je věnována skladatelům C.Debussymu, M.K.Čiurlionisovi a G.Ligetimu. Barevnost zvuku může mít i podobu zrakové představy, a proto je zařazena kapitola Synestezie. Praktická část obsahuje analýzu klavírního cyklu Paleta Jiřího Vřešťála a je doplňena o sluchovou analýzu, která zkoumá barevný účinek jednotlivých částí cyklu na posluchače. Annotation The colour scheme of the piano sound is that is a very extensive conception. It covers large amount of different aspects,that are penetrating and completing each other. I summerize the most important aspec in the theoretical part of my thesis: Verbalization resources of music {--} describing psychological effects of individual components of music language, the colour scheme of the piano sound {--} focus on an interpret´s function in this scheme, the composition of sound, the specifications of the piano sound and technical abilities of an instrument. The chapter The Color texture of the piano sound is dedicated to the following composers: C.Debussy, M.K.Čiurlionis, and G.Ligeti. The colour scheme might even contain a visual image and it is subsumed in the chapter of Syntestezie. The practical part includes analysis of the piano cycle. The Palette of J.Vřešťál is completed by aural analyse which explores the colour effects on auditors. Citace: HAVLÍČKOVÁ, Eliška. Barevnost faktury v klavírní tvorbě se zaměřením na Paletu Jiřího Vřešťála. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/1414