Název:
Možnosti uplatnění metody dílčího oslabení výkonu v praxi
Překlad názvu:
The Possibilities Exercise of Method Partial Weakening Operation in Practise
Autoři:
PROKOPCOVÁ, Miloslava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Metoda dílčího oslabení výkonu rozvíjí kognitivní funkce u dětí ve všech oblastech poznávání: optické a akustické vnímání, prostorové orientace, intermodality, seriality, rozvíjí motorické schopnosti, řeč a komunikaci. Zároveň také rozvíjí sociální vztahy, morálně-etické principy a přispívá k celkovému rozvoji dětské osobnosti v předškolním a mladším školním věku. Diplomová práce je členěna do sedmi hlavních kapitol. První až třetí kapitola mimo jiné pojednává o historii metody, etiologii, klinických příznacích, výskytu, diagnostice a nápravě dílčího oslabení výkonu. Ve čtvrté kapitole je rozebrána psychologická charakteristika dětí předškolního věku. Pátá kapitola ukazuje testování dětí zrakově a sluchově postižených. Šestá kapitola reflektuje etickou problematiku práce s dětmi. Závěrečná kapitola ukazuje odborně zpracované kazuistiky. The method partial weakening operation evolves cognitive function by the children in all areas cognition: optical and acoustic sensation, cubic orientation, connecting of sensation especially optical and acoustical (intermodalita), gradual thinking from simplest to more complicated (serialita), also evolve motorial abilities, speech and communication. At the same time also evolve social relations, moral-ethic principles and administer to general evolvement children{\crq}s personality in preschool and younger school age. The graduation these is structured to chapters. The first to third chapter i. a. treats of history of method, aetiology, clinical symptoms, appearance, diagnostics and retrieval partial weakening operation. In the fourth chapter are analysed psychological characteristics preschool children. The fifth chapter reflects testing of optical disabled and auditory disabled children. The sixth chapter reflects the ethic dilemma work with children. The final chapter reflects expertly treated cases.
Klíčová slova:
akustické vnímání; dílčí oslabení výkonu; etika; hyperaktivita; hypoaktivita; intermodalita; optické vnímání; prostorová orientace; serialita; sluchové postižení; specifické poruchy učení; zrakové postižení; acoustical handicap; acoustical sensation; cubic orientation; ethic; hyperactivity; hypo-activity; intermodalita; optical handicap; optical sensation; partial weakening operation; serialita; specific learning disorders Citace: PROKOPCOVÁ, Miloslava. Možnosti uplatnění metody dílčího oslabení výkonu v praxi. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12293