Název:
Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů
Překlad názvu:
Possibilities of implementation of cross-cutting theme of RVP environmental education in teaching different subjects
Autoři:
Dlasková, Irena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje tématu ‚Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů'. Teoretická část má za cíl objasnění pojmu environmentální výchova. Jsou zde definovány cíle environmentální výchovy, její obsahy a postupy, jimiž je cílů dosahováno. Dále je v teoretické části popsán problém integrace obsahů vzdělání, jako mnou vybrané cesty k realizaci environmentální výchovy na základních školách. V praktické části diplomové práce se nejprve zabývám definováním principů integrace environmentální výchovy do jiných předmětů. Dále jsem v praktické části vytvořila metodický materiál pro implementaci environmentální výchovy do výuky nejrůznějších předmětů vyučovaných na základních školách. Metodika je doplněna konkrétními ukázkami realizace témat environmentální výchovy ve výuce vybraných předmětů.The work is devoted to the topic, 'The implementation of cross-cutting theme options RVP environmental education in teaching different subjects'. The theoretical part aims to clarify the concept of environmental education. There are defined goals of environmental education, its contents and procedures by which the goals are achieved. Furthermore, in the theoretical part describes the challenge of integrating educational content, as my chosen path to implementation of environmental education in elementary schools. In the practical part of the thesis is first concerned with defining the principles of integrating environmental education into other subjects. Next, I created a part in the practical methodological material for the implementation of environmental education in teaching various subjects taught in elementary schools. The methodology is complemented with concrete examples of implementation issues of environmental education in the teaching of selected subjects.