Original title:
Žák s dyslexií na 2. stupni základní školy
Translated title:
Student with dyslexia at second grade of primary school
Authors:
Heřmánková, Marie ; Strnadová, Iva (advisor) ; Zemková, Jaroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na jednu ze specifických poruch učení, a to konkrétně na problematiku dyslexie na druhém stupni základní školy v souvislosti se sebepojetím žáka. V praktické části jsou zpracovány kasuistiky tří dívek a Q-technikou také jejich sebepojetí. Poznatky, které shrnuji v závěru bakalářské práce, mohou být užitečné pro pracovníky pedagogickopsychologické poradny a pro všechny, kdo se zabývají problematikou vzdělávání dětí s dyslexií.This bachelor thesis focuses on one of specific disorders of learning, namely the problem of dyslexia in second grade of primary school in relation to pupil self-concept. The practical part presents case studies of three girls and Q-technique as well as their self-image. The findings summarised in the concluding part may be useful for workers pedagogic-psychological counselling and for all those involved in the education of children with dyslexia.
Keywords:
casuistry; dyslexia; reedukation; self-concept; specific learning disabilities; dyslexie; kazuistika; reedukace; sebepojetí; specifické poruchy učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/37038