Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Absence otce ve výchově jako faktor ovlivňující terapeutický proces u mužů v rámci specializované ústavní léčby závislostí
Original title:
Absence otce ve výchově jako faktor ovlivňující terapeutický proces u mužů v rámci specializované ústavní léčby závislostí
Translated title:
The absence of a father during upbringing as a factor affecting therapeutic process in men within the specialized hospital treatment of addiction
Authors:
Žváčková, Eva ; Čablová, Lenka (advisor) ; Šťastná, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] DIPLOMOVÉ PRÁCE VÝCHODISKA: Rodinné prostředí je místem, které je důležité pro vývoj dítěte. Přítomnost každého z rodičů ve výchově zastává svůj úkol. Absence jednoho z rodičů tudíž s sebou přináší jistá rizika, co se adekvátního vývoje týče. Stále více se dnes připisuje význam otcovské roli ve výchově. Otec zastává pro syna důležitou roli, jak z hlediska vývojových úkolů, ať už při utváření vlastní identity, poskytnutí mužského vzoru, či naučení se ukázněnosti, tak také zprostředkováním zkušenosti s ovládáním impulzivity, agrese a dalších kompetencí, které mohou ovlivnit zvládání psychoterapeutického procesu v rámci léčby drogových závislostí na oddělení střednědobé ústavní péče. Diplomová práce tak pojednává o střednědobé ústavní léčbě závislostí u mužů, dále o výchovném prostředí a jeho vlivu na zvládání psychoterapeutického procesu, a popisu rozdílů tohoto ovlivnění u jedinců, kteří vyrůstali ve výchovném prostředí bez otce a naopak těmi, kteří vyrůstali v úplné rodině. Cíl je charakterizovat, jak může být psychoterapeutický proces u mužů, v rámci ústavní psychiatrické léčby, ovlivňován absencí otce ve výchově, a zda a jak tuto souvislost vnímají samotní klienti. METODY: Praktická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu. Informace o této problematice jsou získány prostřednictvím...OF THE THESIS BACKGROUNDS: Family background is a place which is very important for the child's development. Presence of each parent has its own role in education. Absence of one parent carries with it risks of adequate development. Paternal role in education is more and more important. Father has the significant role in his son's developmental tasks, making his own identity, being his male model. He can teach his son to be disciplined, to control agression and hot temper and other things that can influence the dealing with psychotherapeutic proces in the drug addicts during their medium-term treatment in a medical institution. The thesis deals with the medium-term treatment of male drug addicts, educational environment and its influence on coping with the psychoterapeutic process and it describes the diference between individuals who were grown up fatherless and those who were grown up in a complete family. The aim is to characterize how the psychotherapeutic process in men treated in a medical institution can be influenced by the absence of father in the education and how this connection is felt by the clients. METHODS: The practical part of the thesis was realized by the qualitative research. The information about this topic was gained from the dialogues with the men who are being treated. The...
Keywords:
addiction; education; feedback; group dynamics; group psychotherapy; skupinová dynamika; skupinová psychoterapie; výchova; zpětná vazba; závislost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77296