Original title:
Mediální reklama
Translated title:
Mass advertising
Authors:
Russkina, Tamara ; Gebhartová, Markéta (advisor) ; Adamovičová, Ana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je mediální reklama. V centru pozornosti stojí analýza a porovnání české reklamy na pivo a ruské reklamy na pivo. Hlavním cílem práce je zjistit, jestli se česká a ruská reklamy na pivo od sebe podstatně liší, nebo používají víceméně shodné jazykové, psychologické a vizuální instrumenty. Bakalářská práce je zaměřená především na lingvistický výzkum reklamy, nicméně považujeme za nezbytné uvést i stručný přehled jiných přístupů, proto je v analýze reklamy zahrnuta i stručná analýza reklamy z hlediska psychologického a marketingového.The theme of this work is media advertising. Its focus is an analysis and comparison of Czech beer advertisements and Russian beer advertisements. The main objective is to learn whether the Czech and Russian beer advertisement are quite different from each other, or if they use the same linguistic, psychological and visual instruments. The thesis is primarily focused on linguistic research of advertisement, but we consider it necessary to analyze it from different perspectives too, therefore a brief analysis of the psychological aspects of advertising and marketing is also included.
Keywords:
Advertising; analysis of advertising; appeal; language of advertisement; marketing communication; media; the effect of advertising on the recipient; analýza reklamy; apel; jazyk reklamních sdělení; marketingová komunikace; média; působení reklamy na příjemce; Reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40239