Název:
Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Překlad názvu:
Efficiency of speech therapy by children before entering the first grade of primary school
Autoři:
Zemanová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.This bachelor thesis deals with problems in communication disability and efficiency of speech therapy by children before entering the first grade of primary school. The thesis summaries knowledge from special education and logopdia. In theoretical part there are described the basic concepts of communication disability, development of speech, preschool age and speech therapy. It explaines theoretical context, compares the different approaches and differences in terminology and introduces the issue. The practical part discusses progress and results of research.
Klíčová slova:
dyslalie; mateřská škola; narušená komunikační schopnost; opožděný vývoj řeči; předškolní věk; vývojová dysfázie; řečový vývoj; communication disability; development of speech; dyslalia; dysphasia; kindergarten; late speech developement; preschool age