Original title:
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Translated title:
Level of basic motor skills of pre-school age children in relation to the conditions of the kindergarten
Authors:
Račanová, Pavlína ; Dvořáková, Hana (advisor) ; Kuhnová, Věra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je zde postaven do roviny důležitého aspektu v celostním vývoji předškolního dítěte, jehož absence může tento vývoj ohrozit. V teoretické části práce jsou definovány pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapován jejich vývoj se zaměřením na specifika předškolního věku. Přibližuje rovněž postavení pohybových činností v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou porovnány výsledky motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol a vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.The thesis deals with the issue of the movement activities of pre-school age children. Movement is built into the plane of an important aspect in the holistic development of the pre- school age child whose absence may endanger this development. In the theoretical part are defined terms of movement, basic motor skills and mapping their development with a focus on the specifics of pre-school age. Also the position of the movement activity is approaching in pre-school education. The practical section compares the results of motor test pre-school age children from selected kindergarten and evaluated in relation to their conditions.
Keywords:
basic motor skills; Motion; movement activities; pre-school age; pre-school education;; Pohyb; pohybové činnosti; předškolní vzdělávání;; předškolní věk; základní motorika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53698