Original title:
Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Translated title:
Drama education in beginning school attendance
Authors:
Procházková, Veronika ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Holemá, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na dramatickou výchovu v počátcích školní docházky. Teoretická část objasňuje základní pojmy jako dramatická výchova, cíle dramatické výchovy, metody a techniky, osobnost učitele dramatické výchovy. V praktické části uvádím plán dramatické lekce. Empirická část zkoumá, zda-li může dramatická výchova ovlivnit klima třídy, soudržnost kolektivu či zda může odhalit potíže v sociálním kontaktu. Metodami výzkumu jsou pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření.Diploma thesis deals of drama education in beginning of the school attendance. The theoretical part explains the basic terms as drama education, drama education objectives, methods and techniques, personality of drama teacher. In the practical part I present a plan of dramatic lesson. The empirical part examines whether drama education can affect the climate of the class, cohesion of the team or whether it may present difficulties in social contacts. Research metods are observation, dialogue and questionnaire survey.
Keywords:
beginning of the school attendance; child; Drama education; team; younger school age; Dramatická výchova; dítě; kolektiv; mladší školní věk; počátek školní docházky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73089