Original title:
Marketingový výzkum pozice značky Adidas na trhu České republiky
Translated title:
Marketing research of brand Adidas on the market of the Czech Republic
Authors:
Horák, David ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Strašáková, Dita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Marketingový výzkum Image značky Adidas v ČR Cílem mé práce je provedení marketingového výzkumu image značky Adidas, zabývající se výrobou a prodejem sportovních produktů, mezi vybraným vzorkem obyvatelstva. Výzkum byl proveden dotazníkovou formou mezi vzorkem obyvatelstva v České republice. Dotazník byl zpřístupněn respondentům metodou osobního dotazování a obsahoval otázky týkajících se vlastní image značky, výrobků, druhu propagace a služeb . Výsledky : Přibližují pohled potenciálních zákazníkům na značku Adidas a její konkurenci, osvětlující nedostatky, přednosti značky, jejich výrobků a všech složek podílejících se na vytváření image. Klíčová slova : Marketingový výzkum, image značky, identita firmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The objective of my thesis is execute the marketing research of Adidas brand, who is a producer of sports goods, within the choosen population sample. Research was done by face - to - face asking within the choosen population in Czech republic. The questionare was available to respondents by face- to- face asking, and consisted questions regarding the image, products, promotion and trades. Key words : marketing research, image, brand, corporate identity Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/23009