Název:
Nástroje pro budování vlastní edukační strategie
Překlad názvu:
Ways for self development of teaching strategy
Autoři:
Pešinová, Karolína ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Nástroje pro budování vlastní edukační strategie Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit se s nástroji na popis edukačního stylu učitele, který byl navržen M. Hejným a jeho týmem. Ve své práci využívám diplomovou práci paní učitelky Gabriely Hlavaté, která popisuje vlastní posun od transmisivní ke konstruktivní výuce v hodinách matematiky. Posun je velmi pěkně zreflektován, proto jsem se rozhodla popsat její změnu pomocí parametrů edukačního stylu učitele. Dalším z bodů mé práce je sledování mého vlastního vývoje při výuce matematiky. Díky absolvované praxi jsem získala materiály, které společně s dvaceti parametry edukačního stylu učitele poslouží k analýze a popisu mého vlastního edukačního stylu. Zvolením tohoto tématu je zodpovídána otázka, zda lze pozorovat změny v mém edukačním stylu v hodinách matematiky. Snažím se zjistit, kde se stále mohu zlepšovat a kde jsem naopak na takové úrovni, že další posun už není nutný. Během práce si ujasňuji, zda jsem schopna zvládnout výuku pomocí metod vyučování orientovaných na budování schémat. Klíčová slova: edukační strategie, přesvědčení učitele, konstruktivistický přístup, transmisivní přístup, experimenty, analýzaWays for self development of teaching strategy Abstract: The aim of this thesis is to analyse the diagnostic tools designed by M. Hejny and his team. These tools focus on teaching styles in education, observing the personal development of a mathematics intern teacher. The study materials i have obtained during my practice are used to describe and analyse the teacher's educational style, with the use of twenty defining parameters. My thesis is based on Gabriela Hlavata's master thesis, a teacher who describes her own shift from transmissible to constructive teaching in mathematics classes. Hlavata depicts this shift clearly, hence the reason I have decided to describe it with a set of parameters measuring the intern teacher's educational style. The subsequent aim is to trace my own evolution in teaching mathematics. Practice and materials gained in my graduation, together with the twenty educational parameters as outlined in my thesis, will serve to analyse and describe my own educational style. In choosing this topic, I am trying to answer the following question; whether the observation of a teacher's educational style will impact on the delivery and quality of mathematics lessons? Furthermore, is improvement possible, or have I reached the capacity of my own teaching ability? Additionally this thesis...
Klíčová slova:
analýza; edukační strategie; experimenty; konstruktivistický přístup; přesvědčení učitele; transmisivní přístup; analysis; constructivist approach; educational strategy; experiments; teacher's belief; transmissive approach