Original title: Sebereflexe studentů učitelství matematiky
Translated title: Self-reflection of Students in the Teaching of Mathematics
Authors: Štěpánová, Kateřina ; Zhouf, Jaroslav (advisor) ; Vondrová, Naďa (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: cze
Abstract: V teoretické části předkládané diplomové práce shrnuji dosavadní poznatky o profesi učitele, uvádím současné trendy v přípravném vzdělávání učitelů (PVU). Soustředím se především na tzv. reflektivní model PVU a možnosti rozvoje (sebe)reflektivní kompetence studentů učitelství. (Cílem takového PVU je absolvent - reflektivní praktik.) Analyzuji pojem reflexe a nahlížím na jeho úlohu v práci učitele. Klíčovým obdobím pro rozvoj sebereflexe studentů je podle odborníků (Švec, 2005, Nezvalová, 2000) období získávání pedagogických zkušeností (laboratorních i terénních). Nemalou úlohu v tomto procesu rozvoje sebereflexe mají vzdělavatelé učitelů na pedagogické fakultě, ale také učitelé, kteří vedou studenty během jejich souvislé pedagogické praxe (fakultní, resp. cviční učitelé). V empirické části práce se zabývám (sebe)reflektivní kompetencí budoucích učitelů matematiky z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zaměřuji se také na charakteristické nedostatky a přednosti pedagogické činnosti těchto studentů během souvislých praxí. Dále analyzuji pedagogické praxe z matematiky na PedF UK, zvláště jejich organizaci. Vycházím z písemných reflexí a sebereflexí studentů učitelství matematiky a z provedených dotazníkových šetření mezi studenty a jejich fakultními učiteli. V oddílu "R" empirické části této práce...

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8367

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-469879


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2022-05-08, last modified 2022-05-08


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share